فیلم آموزشی Counterbalance Valves

شیرهای تعادلی هیدرولیک یا Hydraulic Counterbalance Valves را میتوان با وزنه تعادلی آسانسور مقایسه کرد. بدون یک وزنه تعادلی، بار بسیار زیادی در هنگام حرکت و توقف آسانسور، به الکتروموتور وارد خواهد شد و ضمنا کنترل حرکت آسانسور نیز بسیار سخت خواهد بود.
اما با اضافه شدن وزنه تعادل، نیروهای لازم جهت بالا و پایین آوردن آسانسور به شدت کاهش یافته و کنترل حرکت آن بسیار آسان‌تر خواهد شد.

شیرهای تعادلی هیدرولیک یا Hydraulic Counterbalance Valves در سیستمهای هیدرولیک، کاربردی مشابه وزنه تعادلی در آسانسور را دارند. در بسیاری موارد، طراحان برای کنترل حرکت یک جک (برای پایین آوردن بار) از شیرهای یکطرفه پایلوت‌دار استفاده می‌کنند. این روش برای کنترل حرکت جابجایی جک‌هایی با طول کورس و نیروی وزن کم، موثر است. اما چنانچه وزن بار خارجی اعمالی به شفت جک و یا طول کورس جک زیاد باشد، استفاده از شیرهای یکطرفه پایلوت‌دار توصیه نمی‌شود. زیرا جک حرکت آرام و یکنواختی نداشته و به صورت پله‌ای رو به پایین حرکت خواهد کرد.

ادامه فیلم آموزشی Counterbalance Valves …

شیرهای تعادلی که عموما بر روی روغن خروجی از عملگرها، تاثیر می‌گذارند، بر روی فشاری بیش از 30 درصد فشار استاتیک سنگین‌ترین بار معمولی تنظیم می‌شوند.

این مطلب باعث می‌شود که شیر تعادلی در حالت بسته قرار گرفته و بار را در موقعیت خود کنترل نماید. حال چنانچه به دلیل افزایش دمای روغن و یا به علت شوک ناگهانی، فشار افزایش یابد، ممکن است که شیر تعادلی برای کسری از ثانیه عمل کرده و مجدد به حالت بسته درآید.
شاید متوجه شده باشید که برخی از شیرهای کنترل فشار نظیر شیرهای تعادلی، شیرهای توالی و شیرهای ترمزی، بیشتر از ایفای نقش در زمینه کنترل فشار، در نقش شیرهای کنترل حرکت و کنترل مسیر عمل میکنند.

در صورت تمایل میتوانید ادامه فیلم آموزشی Counterbalance Valves را به صورت متنی – تصویری از اینجا مطالعه فرمایید.

در صورت تمایل به مطالعه مطالب آموزشی” به بخش مطالب آموزشی وب سایت یا کانال اینستاگرام شرکت به آدرس Instagram.com/AltonSegal مراجعه فرمایید.